Wij gebruiken op onze website cookies zodat u de website goed kunt gebruiken. Dit zijn analytische cookies en cookies van YouTube. Wilt u deze website bezoeken? Dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.

Klacht over de gemeente

Bent u niet tevreden over een medewerker of bestuurder van onze gemeente? En komt u er samen niet uit? Dan kunt u een klacht insturen.

Wat moet u doen

Neem eerst contact op met de klachtencoördinator van de gemeente. De klachtencoördinator kan helpen om de klacht op te lossen. Hiervoor heeft de coördinator formatie nodig, zoals:

  • over wie bent u ontevreden?
  • Wat is er gebeurd? geef zoveel mogelijk feiten.
  • Wie heeft u hier al over gesproken?
  • Was er al schriftelijk contact?
  • Heeft u zelf een idee hoe het probleem opgelost kan worden?

De coördinator kan u in contact brengen met de verantwoordelijk leidinggevende of bestuurder. Die zal u uitnodigen voor een persoonlijk gesprek.

Klacht melden

U kunt de klachtencoördinator bellen met een klacht over bestuurders en of ambtenaren via telefoonnummer 14 035, of u vult het contactformulier in.

Een brief schrijven kan ook:

Gemeente Wijdemeren
t.a.v. de Klachtencoördinator
Postbus 190
1230 AD Loosdrecht

Nationale Ombudsman

Bij sommige klachten lukt het niet om de klacht(en) in een gesprek op te lossen. Vind u dat uw klacht niet of onvoldoende is opgelost? Dan kunt u met uw klacht naar de Nationale Ombudsman. De Nationale Ombudsman is bereikbaar via telefoonnummer 0800 - 33 55 555.

Bezwaar maken

Bezwaarschriftencommissie

U bent het niet eens met een besluit van de gemeenteraad, de burgemeester of het college van burgemeester en wethouders. U heeft u de mogelijkheid (gehad) om bezwaar te maken. Dat kan gaan over verleende vergunningen, verkeersbesluiten of een besluit over uw uitkering. Tegen die beslissingen kunt u bezwaar maken.

WOZ-waarde

Bent u het niet eens met de waarde die is vastgesteld voor uw woning (de WOZ-waarde), dan kunt u bezwaar maken tegen de opgelegde gemeentelijke belastingen. 

Meer informatie

Klachten over de openbare ruimte kunt u doen via Fixi of telefonisch via het KCC, telefoonnummer 14 035. Hier kunt u een klacht melden over bijvoorbeeld kapotte bestrating, onveilige situatie en meer.

Contact

Bel 14 035 voor de klachtencoördinator of  vul het contactformulier in. 

Contactformulier
Heeft u kunnen vinden wat u zocht?