Wij gebruiken op onze website cookies zodat u de website goed kunt gebruiken. Dit zijn analytische cookies en cookies van YouTube. Wilt u deze website bezoeken? Dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.

Geheimhouding persoonsgegevens

De gemeente is verplicht om persoonsgegevens door te geven aan overheidsinstanties en instellingen. U kunt ons vragen deze gegevens geheim te houden voor anderen.

Aanvragen

Wat moet u weten

De persoonsgegevens die wij doorgeven zijn uw naam, adres, geboortedatum en geboorteplaats. Overheidsinstanties waaraan wij uw persoonsgegevens doorgeven zijn bijvoorbeeld pensioenfondsen en de belastingdienst. Ook instellingen zoals deurwaarders en advocaten mogen om uw persoonsgegevens vragen.

Voordat de gemeente uw gegevens geeft, vragen wij altijd eerst om uw mening.

Wat moet u doen

Gaat het niet om overheidsinstanties en instelling, dan is het aanvragen van geheimhouding mogelijk. U kunt alleen geheimhouding aanvragen voor:

  • uw eigen persoonsgegevens
  • de persoonsgegevens van uw kinderen tot 16 jaar

Jongeren vanaf 16 jaar vragen geheimhouding zelf aan.

Aanvragen en stopzetten

  • U vraagt geheimhouding digitaal aan.
    • Voor aanvragen met DigiD kunt u klikken op de knop 'aanvragen'.
    • Heeft u geen DigiD dan kunt u het ingevulde en ondertekende aanvraagformulier sturen naar burgerzaken@wijdemeren.nl.
  • U kunt een aanvraagformulier ook per post naar ons sturen. Stuur dit dan aan burgerzaken van de gemeente Wijdemeren, Rading 1, 1231 KB Loosdrecht.
  • Het stopzetten van de geheimhouding geeft u schriftelijk door.
  • Als u naar een andere gemeente verhuist, hoeft u in de nieuwe gemeente niet opnieuw geheimhouding aan te vragen.

U stuurt voor het aanvragen en het stopzetten een kopie van uw geldige identiteitsbewijs mee.

Binnen 4 weken krijgt u bericht over het genomen besluit.

Meer informatie

Contact

Bel 14 035 voor burgerzaken of vul het contactformulier in.

Heeft u kunnen vinden wat u zocht?