Wij gebruiken op onze website cookies zodat u de website goed kunt gebruiken. Dit zijn analytische cookies en cookies van YouTube. Wilt u deze website bezoeken? Dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.

Aanslag gemeentebelasting

Ieder jaar rond februari/maart kunt u de gemeentelijke belastingen verwachten. De aanslag krijgt u per post of via MijnOverheid.

Digitale belastingbalie

Wat moet u weten

Op de aanslag vindt u:

Wat moet u doen

Via de Digitale Belastingbalie regelt u makkelijk online uw belastingzaken. Denk bijvoorbeeld aan:

  • het wijzigen van uw rekeningnummer
  • bezwaar maken tegen de hoogte van de WOZ-waarde
  • het taxatieverslag downloaden
  • kwijtschelding van de belasting aanvragen

Inloggen kan met uw DigiD.

Kosten

Automatische afschrijving

Heeft u toestemming gegeven om het bedrag automatisch van uw rekening af te laten schrijven? Dan hoeft u niets te doen. Het bedrag wordt in 8 delen automatisch van uw rekening afgeschreven. Op het aanslagbiljet ziet u welk bedrag en wanneer het bedrag van uw rekening wordt afgeschreven.

Heeft u nog geen toestemming gegeven voor automatische afschrijving maar u wilt dit wel? Dit regelt u via de Digitale Belastingbalie.

Overmaken

Zorg ervoor dat u het hele bedrag binnen 3 maanden na de datum van het aanslagenbiljet heeft betaald.

Contact

Heeft u vragen over de gemeentebelastingen en kunt u deze niet vinden via de Digitale Belastingbalie? Neem dan contact op met de belastingmedewerkers:

Let op: de aanslagen worden verstuurd door de gemeente Hilversum. Zij voeren sinds januari 2020 de belastingtaken voor onze gemeente uit. Wijdemeren stelt zelf de tarieven vast. 

Heeft u kunnen vinden wat u zocht?