Ieder jaar rond februari/maart kunt u de gemeentelijke belastingen verwachten. De aanslag krijgt u per post of via MijnOverheid.
Inhoudsopgave
Wat moet u weten
Op de aanslag vindt u:
- de WOZ-waarde
- de afvalstoffenheffing
- de rioolheffing
- de onroerendezaakbelasting
- voor wie een of meer honden heeft, de hondenbelasting
Wat moet u doen
Via de Digitale Belastingbalie regelt u makkelijk online uw belastingzaken. Denk bijvoorbeeld aan:
- het wijzigen van uw rekeningnummer
- bezwaar maken tegen de hoogte van de WOZ-waarde
- het taxatieverslag downloaden
- kwijtschelding van de belasting aanvragen
Inloggen kan met uw DigiD.
Kosten
Automatische afschrijving
Heeft u toestemming gegeven om het bedrag automatisch van uw rekening af te laten schrijven? Dan hoeft u niets te doen. Het bedrag wordt in 8 delen automatisch van uw rekening afgeschreven. Op het aanslagbiljet ziet u welk bedrag en wanneer het bedrag van uw rekening wordt afgeschreven.
Heeft u nog geen toestemming gegeven voor automatische afschrijving maar u wilt dit wel? Dit regelt u via de Digitale Belastingbalie.
Overmaken
Zorg ervoor dat u het hele bedrag binnen 3 maanden na de datum van het aanslagenbiljet heeft betaald.
Contact
Heeft u vragen over de gemeentebelastingen en kunt u deze niet vinden via de Digitale Belastingbalie? Neem dan contact op met de belastingmedewerkers:
- e-mail: belastingenwijdemeren@hilversum.nl
- Telefonisch: 035 62 92 695
- maandag t/m donderdag van 8.30 tot 17.00 uur
- vrijdag van 8.30 tot 13.30 uur
Let op: de aanslagen worden verstuurd door de gemeente Hilversum. Zij voeren sinds januari 2020 de belastingtaken voor onze gemeente uit. Wijdemeren stelt zelf de tarieven vast.