Wij gebruiken op onze website cookies zodat u de website goed kunt gebruiken. Dit zijn analytische cookies en cookies van YouTube. Wilt u deze website bezoeken? Dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.

Raadsgriffie

De raadsgriffie ondersteunt de gemeenteraad, raadsleden en fracties bij het voorbereiden en begeleiden van de vergaderingen van gemeenteraad en commissies.

Taken raadsgriffie

  • Adviseren over de kaderstellende en controlerende taken
  • (Technische) ondersteuning bij het opstellen van moties, amendementen, politieke vragen, initiatiefvoorstellen, voorbereiding interpellaties, ed.
  • Verzorgen van het secretariaat van de gemeenteraad en raadscommissie
  • Voorbereiding en goed verloop van raads- en commissievergaderingen
  • Adviseren over de bestuurlijke organisatie, agenda en werkzaamheden van de raad
  • Procesondersteuning voor besluitvorming en bestuurlijke processen
  • Bijstand bij de uitoefening van onderzoek door de gemeenteraad
  • Bewaken voortgang raadsprocedures
  • Raadscommunicatie in- en extern
  • Aanspreekpunt voor inwoners, ambtelijke organisatie ten aanzien van de gemeenteraad
  • Organiseren/aanbieden van opleidingen voor de gemeenteraad
  • De medewerkers van de raadsgriffie

De griffie bestaat uit de griffier, een raadsadviseur en een griffiemedewerker.

Contact

Elske Hörchner, griffier

Gert-Jan Weierink, raadsadviseur/plaatsvervangend griffier

Noraika Paesch, griffiemedewerker

Vragen

Weet u niet aan wie u uw vraag moet stellen?  Bel dan 14 035, stuur een e-mail naar griffier@wijdemeren.nl of vul het contactformulier in.

Contactformulier
Heeft u kunnen vinden wat u zocht?