De raadsgriffie ondersteunt de gemeenteraad, raadsleden en fracties bij het voorbereiden en begeleiden van de vergaderingen van gemeenteraad en commissies.
Taken raadsgriffie
- Adviseren over de kaderstellende en controlerende taken
- (Technische) ondersteuning bij het opstellen van moties, amendementen, politieke vragen, initiatiefvoorstellen, voorbereiding interpellaties, ed.
- Verzorgen van het secretariaat van de gemeenteraad en raadscommissie
- Voorbereiding en goed verloop van raads- en commissievergaderingen
- Adviseren over de bestuurlijke organisatie, agenda en werkzaamheden van de raad
- Procesondersteuning voor besluitvorming en bestuurlijke processen
- Bijstand bij de uitoefening van onderzoek door de gemeenteraad
- Bewaken voortgang raadsprocedures
- Raadscommunicatie in- en extern
- Aanspreekpunt voor inwoners, ambtelijke organisatie ten aanzien van de gemeenteraad
- Organiseren/aanbieden van opleidingen voor de gemeenteraad
- De medewerkers van de raadsgriffie
De griffie bestaat uit de griffier, een raadsadviseur en een griffiemedewerker.
Contact
Elske Hörchner, griffier
- Telefoon: 14035
- E-mail: e.hörchner@wijdemeren.nl
Gert-Jan Weierink, raadsadviseur/plaatsvervangend griffier
- Telefoon: 14035
- E-mail g.weierink@wijdemeren.nl
Noraika Paesch, griffiemedewerker
- Telefoon: 14035
- E-mail: n.paesch@wijdemeren.nl
Vragen
Weet u niet aan wie u uw vraag moet stellen? Bel dan 14 035, stuur een e-mail naar griffier@wijdemeren.nl of vul het contactformulier in.
Contactformulier