Gemeente Wijdemeren - Uitbreiding digitale dienstverlening

Vanaf maandag 23 oktober breiden we onze digitale dienstverlening uit! U kunt vanaf dat moment ook online een rijbewijs of paspoort aanvragen.

Reisdocument

Bij de gemeente kunt u al digitaal uw verhuizing doorgeven, uittreksels en afschriften opvragen en aangifte doen van een geboorte of voorgenomen huwelijk. Hiermee bieden we een snelle en efficiënte dienstverlening. En dat blijkt: 70 procent van onze aangiften wordt online gedaan.

Vanuit huis

De intake voor een reisdocument of rijbewijs kunt u vanaf 23 oktober ook vanuit huis doen. Op het gemeentehuis hoeft u alleen nog een foto in te leveren, een handtekening te zetten en, als het nodig is, een vingerafdruk te geven. Dit scheelt een hoop tijd aan de balie. Uiteraard is het niet verplicht om digitaal een nieuw paspoort of rijbewijs aan te vragen. Wij kunnen u ook nog steeds helpen aan de balie.

20 oktober gesloten

In verband met deze uitbreiding van de dienstverlening worden de systemen geupdate en is burgerzaken op vrijdag 20 oktober gesloten. Er kunnen op deze dag geen documenten afgehaald worden. Gaat u op reis in de herfstvakantie en heeft u een nieuw reisdocument en/of rijbewijs nodig? Zorg dat u de aanvraag vóór 13 oktober doet. Dan hebben wij nog vijf dagen de tijd om de aanvraag te verwerken.

woensdag 11 oktober 2017